نوع جدیدی از ویروس در آفریقا ظاهر می شود و ترس ها را در سراسر جهان برمی انگیزد – The Mercury News



توسط RAF CASERT

بروکسل (AP) – کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در روز جمعه بسیاری از نقاط جهان را لرزاند، زیرا کشورها برای توقف سفرهای هوایی هجوم آوردند، بازارها به شدت سقوط کردند و دانشمندان جلسات اضطراری را برای ارزیابی خطرات دقیق برگزار کردند، که عمدتاً ناشناخته بود. .

کارشناسان پزشکی، از جمله سازمان بهداشت جهانی، قبل از اینکه نوع جنوب آفریقا بهتر شناخته شود، نسبت به واکنش بیش از حد هشدار داده اند. اما یک دنیای عصبی تقریباً دو سال پس از ظهور COVID-19 و شیوع یک بیماری همه گیر که بیش از 5 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است، از بدترین ترس می ترسید.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا به قانونگذاران گفت: ما باید سریع و در اسرع وقت اقدام کنیم.

هیچ نشانه فوری وجود نداشت که آیا این نوع بیشتر قابل انتقال است یا باعث بیماری شدیدتر می شود. کارشناسان آفریقای جنوبی می گویند، مانند سایر انواع دیگر، برخی از افراد آلوده هیچ علامتی نشان نمی دهند.

اگرچه برخی از تغییرات ژنتیکی نگران‌کننده به نظر می‌رسند، اما مشخص نیست که آیا نوع جدید تهدید قابل‌توجهی برای سلامت عمومی است یا خیر. برخی از انواع قبلی، مانند نوع بتا، در ابتدا مورد توجه دانشمندان قرار گرفت اما چندان گسترش نیافته بود.

برخی کشورها تصمیم گرفتند سفرهای هوایی از جنوب آفریقا را متوقف کنند و سهام در آسیا، اروپا و ایالات متحده کاهش یافت. میانگین صنعتی داوجونز بیش از 1000 امتیاز از دست داد. شاخص S&P 500 2.3 درصد کاهش یافت که بدترین روز خود از فوریه را به ثبت رساند. قیمت نفت نزدیک به 12 درصد سقوط کرد.

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان گفت: «آخرین چیزی که ما نیاز داریم این است که یک نوع جدید را معرفی کنیم که مشکلات بیشتری را ایجاد کند. اتحادیه اروپا متشکل از 27 کشور که اخیراً شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به این بیماری بوده است، ممنوعیت پروازها از کشورهای جنوب آفریقا را توصیه کرده است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت: پروازها “باید تا زمانی که درک واضحی از خطر این نوع جدید نداشته باشیم، متوقف شوند و مسافرانی که از این منطقه باز می گردند باید قوانین را رعایت کنند. قرنطینه سخت”.

او بر احتیاط شدید پافشاری کرد و هشدار داد که “جهش‌ها می‌توانند منجر به ظهور و انتشار انواع نگران‌کننده‌تر ویروس شوند که می‌توانند در عرض چند ماه در سراسر جهان پخش شوند.”

بلژیک اولین کشور در اتحادیه اروپا بود که موردی از این نوع را اعلام کرد.

فرانک وندنبروک، وزیر بهداشت گفت: «این یک نوع مشکوک است. ما نمی دانیم که آیا این یک نوع بسیار خطرناک است یا خیر.

دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد دولت ایالات متحده در زمینه بیماری های عفونی، گفت که هنوز در ایالات متحده شناسایی نشده است. او به سی‌ان‌ان گفت، در خارج از کشور، به نظر می‌رسد که این نوع با سرعت نسبتاً سریعی در حال گسترش است. و در حالی که ممکن است نسبت به سایر انواع دیگر قابل انتقال و مقاوم تر به واکسن باشد، “ما هنوز به طور قطع نمی دانیم.”

به گفته پروفسور مارک ون رانست، که برای گروه علمی ناظر کار می کند، نشان می دهد که شیوع یک نوع بیماری چقدر پیچیده است، پرونده بلژیکی مربوط به مسافری بود که در 11 نوامبر از مصر به بلژیک بازگشت اما تنها روز دوشنبه با علائم خفیف بیمار شد. واکنش دولت بلژیک به COVID-19.

اسرائیل، یکی از واکسینه‌ترین کشورهای جهان، روز جمعه اعلام کرد که اولین مورد از نوع جدید را در مسافری که از مالاوی بازمی‌گشت، شناسایی کرده است. مسافر و دو مورد مشکوک دیگر در انزوا قرار گرفتند. اسرائیل گفت که هر سه واکسینه شده بودند، اما مقامات به دنبال اطلاع از وضعیت دقیق واکسیناسیون مسافران بودند.

پس از یک سفر 10 ساعته یک شبه، مسافران پرواز KLM 598 از کیپ تاون، آفریقای جنوبی به آمستردام، صبح روز جمعه در لبه باند فرودگاه اسخیپول در حالی که منتظر آزمایش‌های ویژه بودند، نگه داشته شدند. مسافران یک پرواز از ژوهانسبورگ نیز ایزوله شده و مورد آزمایش قرار گرفتند.

فرانچسکا د مدیچی، یک مشاور هنری مستقر در رم که در این پرواز بود، گفت: “این مضحک است. اگر قبلاً این بدجنس مخوف را نگرفته بودیم، اکنون در حال کشف آن هستیم.”

برخی از کارشناسان گفته اند که ظهور این نوع نشان می دهد که چگونه احتکار کشورهای غنی از واکسن تهدیدی برای طولانی شدن همه گیری است.

کمتر از 6 درصد از مردم آفریقا به طور کامل در برابر COVID-19 مصونیت دارند و میلیون ها کارمند بهداشتی و جمعیت آسیب پذیر هنوز یک دوز دریافت نکرده اند. این شرایط می تواند گسترش ویروس را تسریع کند و امکانات بیشتری را برای تبدیل آن به یک نوع خطرناک فراهم کند.

مایکل گفت: “این یکی از پیامدهای نابرابری در استقرار واکسن است و دلیل اینکه احتکار واکسن های مازاد توسط کشورهای ثروتمندتر به ناچار در مقطعی به همه ما باز می گردد.” سرپرست، محقق ارشد بهداشت جهانی در دانشگاه ساوتهمپتون بریتانیا . او از رهبران گروه 20 خواست که «از وعده‌های مبهم فراتر رفته و به تعهدات خود برای تقسیم دوزها پایبند باشند».

نوع جدید به نگرانی سرمایه گذاران اضافه کرد که ماه ها پیشرفت حاوی COVID-19 می تواند معکوس شود.

جفری هالی از کارگزار ارز Oanda گفت: «سرمایه‌گذاران احتمالاً ابتدا شلیک می‌کنند و بعداً سؤالات خود را می‌پرسند تا زمانی که اطلاعات بیشتری مشخص شود.

به عنوان نشانه ای از نگرانی در وال استریت، شاخص ترس موسوم به VIX با 48 درصد جهش به 26.91 رسید. این بالاترین میزان شاخص نوسانات از ژانویه، قبل از توزیع گسترده واکسن ها است.

دکتر مایکل رایان، رئیس اورژانس سازمان جهانی بهداشت، قبل از اعلام اتحادیه اروپا، نسبت به “پاسخ‌های زانویی تند” هشدار داد.

رایان گفت: «در گذشته دیده‌ایم که همه نوع اشاره‌ای به انواع تنوع و بستن مرزها و محدود کردن سفرها وجود دارد. واقعاً مهم است که باز و متمرکز بمانیم. “

مراکز آفریقایی برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها هرگونه ممنوعیت سفر را در کشورهایی که نوع جدید را گزارش کرده اند، پذیرفته و به شدت توصیه کرده است. او گفت تجربه گذشته نشان می دهد که چنین ممنوعیت های مسافرتی “نتیجه قابل توجهی نداشته است.”

ظهر روز جمعه، بریتانیا پروازها از آفریقای جنوبی و پنج کشور دیگر آفریقای جنوبی را ممنوع کرد و اعلام کرد که از افرادی که اخیراً از این کشورها وارد شده اند، از آنها خواسته می شود تا برای ویروس کرونا آزمایش کنند.

آلمان اعلام کرده است که ممنوعیت پروازهای این کشور ممکن است از عصر جمعه اجرا شود. اسپان گفت: پروازهایی که از آفریقای جنوبی باز می گردند فقط می توانند شهروندان آلمانی را به خانه ببرند و مسافران باید 14 روز قرنطینه شوند، چه واکسینه شده باشند یا نه.

آلمان در روزهای اخیر شاهد رکورد تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در روز پنجشنبه بوده است و از 100000 نفر فراتر رفته است.

وزارت بهداشت ایتالیا اقداماتی را برای ممنوعیت ورود افرادی که در 14 روز گذشته در 7 کشور آفریقای جنوبی – لسوتو، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا و اسواتینی – اقامت داشته اند، اعلام کرده است. هلند و جمهوری چک اقدامات مشابهی را برنامه ریزی کرده اند.

دولت ژاپن اعلام کرده است که اتباع ژاپنی از اسواتینی، زیمبابوه، نامیبیا، بوتسوانا، آفریقای جنوبی و لسوتو باید خود را به مدت 10 روز در محل اقامت اختصاصی دولتی قرنطینه کنند و در روزهای سوم، ششم و دهم آزمایش کووید-19 را انجام دهند. ژاپن هنوز به روی اتباع خارجی باز نشده است.

دولت آفریقای جنوبی با استناد به این واقعیت که WHO هنوز اقدامات بعدی را توصیه نکرده است، گفته است تصمیم بریتانیا برای ممنوعیت موقت ورود آفریقای جنوبی “به نظر می رسد عجله شده است”.

فائوچی گفت که مقامات بهداشت عمومی ایالات متحده روز جمعه با همکاران آفریقای جنوبی صحبت می کردند. ما می‌خواهیم از دانشمندی به دانشمند دیگر بفهمیم که دقیقاً چه خبر است. “

قرار بود گروه کاری فنی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه برای ارزیابی نوع جدید – که در حال حاضر با نام B.1.1.529 شناخته می شود – تشکیل جلسه دهد و ممکن است تصمیم بگیرد که نام آن را از الفبای یونانی بگذارد. این گزارش می‌گوید که عفونت‌های کروناویروس طی هفته گذشته در اروپا 11 درصد افزایش یافته است، تنها منطقه در جهان که COVID-19 در آن همچنان در حال افزایش است.

دکتر هانس کلوگه، مدیر سازمان جهانی بهداشت در اروپا، هشدار داده است که بدون اقدام فوری، این قاره تا بهار شاهد 700000 مرگ بیشتر خواهد بود.

____

ویراستاران آسوشیتدپرس، لورن کوک در بروکسل، کالین بری در میلان، پان پیلاس در لندن، جیمی کیتن در ژنو، مایک کوردر در لاهه، دیو مک هیو در فرانکفورت، کارلی پتش در داکار، اندرو ملدروم در ژوهانسبورگ و فرانک جردنز در برلین مشارکت داشتند. این گزارش.