خبر بررسی و مقایسه تیبا و پراید 131

گیربکس خودرو طراحی داخلی سمند شباهت زیادی به سوناتا ۲۰۱۵ دارد. اما نباید وقت اضافه کردن سرعت، آنقدری گاز بدهیم که نیاز به استفاده از یک دنده از بین برود و مستقیم به دنده بعدی برویم. شاید فقط در بازار خودرو ایران شاهد چنین اتفاقی باشیم که وقتی نسخه فیس لیفت یک ماشین تولید میشود، نسخه پیشین همچنان در دسترس باشد و از گردونه خارج نشود! پدال ترمز را فشار دهید، اگر حرکتی نرم دارد احتمالا سطح روغن ترمز کاهش یافته و یا سیلندر آن خراب شده است؛ در این حالت شاید با چندبار فشار دادن پدال ترمز بتوانید از سرعت خودرو بکاهید؛ اما اگر پدال ترمز بهسختی پایین میرود ابتدا بررسی کنید که چیزی مانند بطری آب یا قفل فرمان و قفل پدال زیر آن قرار نگرفته باشد. اغلب رانندهها به این موضوع اهمیتی نمیدهند اما شاید برایتان جالب باشد در هنگام ترمز گرفتن در سرعتهای بالا دمای پیرامون دیسک و لنتهای ترمز بهسرعت به 93 درجه سانتی گراد میرسد.

ماده ۸- سود بازرگانی واردات خودرو با همکاری وزارت وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور به گونهای تهیه و به تصویب هیئت وزیران میرسد که ضمن تسهیل واردات خودروهای اقتصادی و زیر بیست هزار (۲۰,۰۰۰) یورو، سود بازرگانی خودروهای با محدوده قیمتی بالاتر از بیست هزار (۲۰٫۰۰۰) یورو بیشتر از تعرفه تعیین شده در کتاب مقررات صادرات و واردات در نظر گرفته شود و همچنین از شکل گیری هرگونه امتیاز ویژه اقتصادی برای وارد کنندگان جلوگیری نماید. این کار علاوه بر اینکه از هدرفت انرژی جلوگیری میکند، از ورود فشار مضاعف به کولر جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، کاسه ای به نام نمد یا عایق نشت در سیستم گیربکس قرار دارد که مانع ورود گرد و غبار به روغن داخل یاتاقان می شود. بهواقع ترمزگیری بیشازحد علاوه بر آسیب به لنتهای ترمز و کاهش کیفیت آنها موجب معیوب شدن دیسک ترمز نیز میشود. افزون بر موارد فوق در روزهای بارانی و سرد سال اگر پس از استفاده مداوم از ترمز در چالههای آب فرو روید یا فورا به شستشوی خودرو بپردازید به علت بالا بودن دمای دیسک ترمز احتمال تاب برداشتن آن وجود دارد. لرزش زیاد خودرو هنگام فشار دادن پدال ترمز که به دلیل تاب برداشتن دیسک ترمز است.

هنگامیکه پدال ترمز را فشار میدهید روغن ترمز به سیستمهای ترمز هر چرخ وارد شده و موجب فشردن لنتها به دیسک یا درام چرخها میشود. به پیچ میرسید و پای خود را روی پدال ترمز قرار میدهید اما متوجه میشوید که ترمز ندارید. در این حالت باید پای خود را از روی پدال گاز بردارید تا سرعت اتومبیل کاهش یابد و سپس دنده را در موقعیت خلاص قرار دهید و دسته دنده را با فشار ملایم در دور موتور مناسب (هماهنگ شدن سرعت جعبه دنده و سرعت پیشرانه) در دنده مورد نظر قرار دهید. اگر دنده خودرو بر روی حالت قرار داشته باشد و شما پای خود را از روی پدال ترمز بردارید خودرو راه خواهد افتاد. لازم به گفتن نیست که دیگر نباید روی پدال گاز فشاری وارد کنید. از سوی دیگر استفاده از دیسک ترمز غیراستاندارد نیز موجب میشود تا در این دما احتمال شکستگی، کاهش ضخامت و حتی تاب برداشتن دیسک افزایش یابد. این صدا هشدار اختلال سیستم ترمز است و عمدتاً به دلیل خرابی دیسک ترمز و تاب برداشتن آن اتفاق میافتد. ​​​​ ​​.

سیستمی که از اجزای مختلفی نظیر دیسک و لنت ترمز تشکیل شده است. در خودروهای اتوماتیک ابتدا باید دنده را به حالت دستی قرار دهید و دنده را 1 یا 2 کنید؛ اما اگر خودروی گیربکس دستی دارید دنده را ناگهانی به 1 یا 2 شیفت ندهید چراکه ممکن است تعادل خودرو را از دست بدهید. ابراهیم رئیسی، رئیسجمهوری، روز چهارشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۲، مجوز واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر ۵ سال را برای اجرا به وزرات صمت ابلاغ ما کرد. با این وصف اگر از لنتهای بیکیفیت استفاده کنید شکسته شدن یا سابیدگی بیشازحد آنها چندان بعید معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی به نظر نمیرسد. بهطورکلی حرکت چرخها برای حفظ تعادل خودرو الزامی است؛ بنابراین اگر با کشیدن ترمز دستی احساس میکنید که چرخهای عقب قفلشدهاند کمی دستی ترمز را رها کنید تا چرخها دوباره بچرخند سپس در همین وضعیت ترمز را نگهدارید تا سرعت خودرو بهتدریج کم شود. دیسک ترمز قطعهای است که برای کاهش سرعت و توقف خودرو با لنتهای ترمز درگیر میشود و چرخها را از حرکت بازمیدارد. اگر فرصت و زمان کافی برای هیچ یک از موارد فوق را ندارید باید از موانع محیطی برای توقف خودرو استفاده کنید. هر دو از کلاس بدنه سدان هستند و موتور آنها در جلوی خودرو قرار دارد، همچنین هر دو از یک موتور 4 سیلندره و گیربکس دستی 5 دنده بهره میبرند.