از شاخص های کلیدی عملکرد چگونه برای افزایش امنیت سایبری سازمانمان استفاده کنیم؟

رمزنگاری امکان اثبات انجام عملی توسط کاربر را فراهم میکند و از رد این موضوع توسط کاربران جلوگیری میکند. در این مقاله، موضوع پر اهمیت امنیت سایبری را بررسی می کنیم. این سیاستها ممکن است شامل استفاده از رمزنگاری برای اطلاعات حساس، اجرای مکانیزمهای احراز هویت و تأیید دادهها باشد. رمزنگاری در حفاظت از اطلاعات حساس و محرمانگی در هنگام ذخیرهسازی و انتقال اطلاعات عمل میکند. این نقاط ضعف میتوانند توسط عوامل مخرب بهرهبرداری شوند و به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس و طبقهبندی شده منجر شوند. 3. مهندسی اجتماعی حملهای است که بر تعامل انسانی با استفاده از کاربران در شکستن رویههای امنیتی برای به دست آوردن اطلاعات حساس که معمولا مورد حمایت قرار میگیرد، تکیه دارد. با توجه به اینکه تهدیدات سایبری به طور مداوم در حال تغییر و تکامل هستند؛ بروزرسانی مداوم و آگاهی درباره راهکارها و تکنیکهای جدید نقش مهمی دارد؛ لذا در ادامه به چند مورد از اصلیترین فواید امنیت سایبری در سطح فردی و اجتماعی اشاره میکنیم. ریسکهایی که بر سازمانها تأثیر میگذارند، ممکن است تبعاتی از نظر عملکرد اقتصادی و اعتبار حرفهای داشته باشند، همچنین تأثیراتی در زمینه محیط زیستی، ایمنی، و اجتماعی ایجاد میکند. الزامات امنیتی را به همان اندازه الزامات عملکرد با اولویت در نظر بگیرید و آنها را در یک پروژه مشخص کنید.

زیر ساخت Sso برای مقابله با آسیبپذیریهای جدید که توسط آنتیویروسها قابلشناسایی نیستند، باید دستاوردها و روشهای مقابله با این نوع آسیبپذیریها را در نظر گرفت. این فرآیند شامل مجوز های کاربر برای دسترسی به شبکه و رویه هایی است که ذخیره و به اشتراک گذاری داده ها را دیکته می کند. این روش شامل دو مرحله احراز هویت مانند رمز عبور و مرحله دیگری که به انتخاب خود کاربر است صورت میگیرد. با این حال هیچ کسی جواب این سؤال را به طور دقیق ندانسته و اطلاعی از میزان موفقیت یا عدم موفقیت اقدامات امنیتی صورت گرفته توسط سازمان خود ندارد. این در حالی است که آمار سطح جهانی آن به حدود 4.35 میلیون دلار رسیده است. » تهدید امنیت ملی اقدام یا سلسله رویدادهایی است که نخست، به شکلی موثر و در دوره زمانی کوتاه خطر افت کیفیت زندگی را برای ساکنان کشور پ یش آورد و دوم، با خطر جدی کاهش طیف خط مشی هایی که حکومت یا واحدهای غیر حکومتی خصوصی موجود در داخل کشور ( اشخاص، گروه ها، شرکت ها) می توانند از میان آن ها دست به انتخاب زنند، همراه باشد. شرکتهای مخابراتی و تولیدکنندگان رایانه، در سال 1983 این مدل یکپارچه را برای پروتکلهای اعتباری ایجاد کرده و سپس ایزو نیز آن را به عنوان یک استاندارد پذیرفت.

واسط کاربری دارد که نقطه ی قوت آن محسوب می شود ولی مشکلی که فعلا در مورد آن وجود دارد این است که پشتیبانی کاملی از پروتوکل ندارد برای مثال پروتکل در وجود ندارد و در نسخه های آینده اضافه خواهد شد. اجزا و قطعات مورد نیاز برای کابل کشی شبکه کدام است ؟ تهیه برنامهها و روالهای واکنش به حوادث در مورد نشت دادهها و دسترسی غیرمجاز به دادهها در زمان انتقال آنها بسیار حائز اهمیت است. چرخه حیات محصولات امنیتی شامل انتخاب، تهیه و تأمین، نصب و راهاندازی، تنظیم، نگهداری، بهبود و استانداردسازی، جایگزینی یا حذف محصول باشد. برای حفظ امنیت، محصولات امنیتی باید بهروز باقی بمانند و درصورتیکه دیگر نیاز سازمان نباشند یا کارایی لازم را ارائه ندهد، باید جایگزین شوند. استفاده از سیستمها و ابزارهای تشخیص حملات نفوذ برای تشخیص بهدستآوردن دسترسی غیرقانونی و حملات به شبکه بسیار مهم است.

مدیریت امنیتسازمانی به سازمانها کمک میکند تا در برابر حملات سایبری و تهدیدات امنیتی به حسابهای کاربری مقاومت کند. استفاده از کلمات عبور پیچیده و طولانی بهعنوان سیاست انتخاب کلمه عبور میتواند به مقابله با حملات کمک کند. تعیین یک سیاست امنیتی جهت انتقال دادهها از یک دامنه به دامنه دیگر ضروری است. سیاست های بازیابی فاجعه، مراحل بازگرداندن عملیات و داده ها را به حالت قبل از حادثه مشخص می کنند. مودمها: اطمینان میدهند که دادهها میتوانند از طریق یک شبکهی مشخص ارسال شوند. ارتباط بین کامپیوترهای موجود در شبکه از طریق اعداد فوق که بعنوان مولفه های عددی آدرس دهی مشخص می گردنند انجام خواهد یافت . کنترل دسترسی از طریق شناسایی کاربران، احراز هویت آنها و مدیریت مجوزهای چرا استفاده از محصولات متن باز (Open source) در اینترنت از دیدگاه امنیتی برای سازمان شما خطرناک است؟ دسترسی انجام میشود. در صورت بروز نقض، مسئولیت شناسایی مشکل و یافتن سریع راه حل را بر عهده شما خواهد بود. مدیریت امن شامل اعمال کنترلهای تکنیکی و تنظیمات شبکه است که بهبود امنیت سازمان را افزایش میدهد و تأثیر مثبتی بر روی محدودکردن خرابیها، پاسخگویی سریع به رخدادها و اقدامات بازیابی میشود. ​​.