مقایسه شاهین با تارا، کدام سدان ایرانی را بخریم؟ (3)

مقایسه مرسدس بنز GLS63S AMG یا BMW XB7 آلپینا - آی آر لوکس کارز مشتریان از این خودرو استقبال کردهاند و حالا قرار است به دلیل گشتاور بالای این موتور و همین طور نیاز بازار و استقبال مشتریان، جعبه دنده شش سرعته دستی در دنا پلاس استفاده شود. فیدلیتی پرایم به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به کد E۴T۱۵C با توانایی تولید حداکثر ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور قرار گرفته و این نیروی تولیدی به کمک یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. این خودرو از مزایایی همچون ظاهر جذاب، کابین زیبا، کیفیت ساخت معقول، بازار خرید و فروش پررونق، توان فنی مناسب به ویژه در نسخه توربو و خدمات پس از فروش گسترده سود میبرد؛ با این حال جهش قیمت خودرو صفر و کارکرده در بازار سبب شده تا خرید ماشین دنا پلاس از توان بسیاری از مشتریان بیشتر شود و خیلیها دیگر به راحتی قادر به خرید آن نباشند. مقایسه بنز با بی ام و می تواند سرفصل های بی شماری داشته باشد که از میان آنها می توان به مقایسه ی تاریخچه ی پرفراز و نشیب آنها به ویژه پس از 2 جنگ جهانی و همچنین انواع کلاس های خودرو اشاره کرد. خودروی تولید شده به قدری با کیفیت بود که توانست به سرعت جایگاهی مناسب در بازار به دست آورد و به همین علت نام مرسدس بنز تا به امروز باقی است. ​ ​.


خودرو فیدلیتی

روغن موتور مناسب برای خودرو باید با گرانروی توصیهشده از سوی خودروساز، مطابقت داشته باشد. روغن ترمز تکستار با فرمول ساخت فرانسه است. با وجود تولید دنا پلاس با جعبه دنده شش سرعته دستی، ساخت و عرضه مدل اتوماتیک این خودرو همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. این 2 خودروساز باکیفیت آلمانی، چیزی نزدیک به 100 سال است که بی وقفه در حال ارتقاء فناوری های ساخت موتور و خودرو می باشند. نام مرسدس بنز به اولین سفارش بزرگ این کمپانی برمی گردد که سرمایه گذار نام دخترش مرسدس را بر روی خودروی سفارشی گذاشت. هرچند دو خودروساز بزرگ کشورمان دههها با تولید خودروهای قدیمی و از رده خارج روزگار گذراندند اما طی چند سال اخیر سعی در عرضه محصولات کاملاً جدید و مدرنتری داشتهاند. اکنون پس از گذشت مدتی از عرضه دو محصول شاهین و تارا این دو شرکت با عرضه تیپ های جدید در صدد رفع بعضی از ایرادات این دو خودرو برآمده اند.


نسخه پلاس در مقایسه با نسخه معمولی، نمای ظاهری جدیدی داشت که از این نمای جدید، باید به چیدمان داخلی جدید چراغها و خطوط زاویهدار دربها اشاره کرد. بی ام و برای سر پا ماندن در هنگامی که تمام تاسیسات شرکت در اختیار نیروهای متفقین بود، حتی به تولید تجهیزات آشپزخانه نیز روی آورد، زیرا کمپانی مجددا اجازه ی تولید هیچ گونه موتوری را نداشت. نام اصلی این شرکت ” صنایع موتوری باواریا ( ) ” بوده و توسط فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. مایباخ برند سوپر لوکس بنز در سال 2013 با چالشی مواجه شد که سال ها قبل، رولز رویس با آن مواجه شده بود. انتقال قدرت در هردو خودرو توسط گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد اما نسخهٔ اتوماتیک هم برای هردو ارائه میشود که در دنا پلاس شش سرعتهٔ اتوماتیک و در شاهین از نوع است. اولین سری شاهین با جعبه دنده دستی عرضه شد و سپس سایپا شاهین اتوماتیک را با گیربکس معرفی کرد. البته همچنان بنز از عنوان مایباخ بر روی خودروهای لوکس سری مرسدس استفاده می کند. طراحی کلاسیک و لوکس بنز در فضای داخلی نیز تکرار شده و این خودرو در غالب مدل ها، ترکیب چوب و چرم را اجرا کرده است.


طراحی داخلی نیز مطلوب است، مدرنیته و جذابیت ظاهری را در داخل این ماشین هم حس میکنید و آن مانیتور بزرگ بالای داشبورد فیدلیتی در کنار طراحی دو رنگ داخلی و کلیدهای کنترل روی فرمان و دنده اتومات، جلوهای خواستنی به داخل کابین بخشیده چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود است. هر دوی این شرکت های بزرگ آلمانی در استفاده از فناوری های نوین در آپشن های خود سرآمد هستند. این دو خودروساز بزرگ آلمانی بی هیچ شکی، 2 رقیب فوق العاده هستند که در طول زمان موجب ارتقاء پایدار یکدیگر نیز گردیده اند. جالب است بدانید تقریبا تمامی کارخانه های بی ام و در طول جنگ، بمباران و تخریب شده بود. به طوری که در دهه ی 1940 تقریبا هیچ خودرویی توسط بنز تولید نگردید. این شرکت مجددا از سال 1923 اقدام به تولید خودروهای خود نمود و از آن زمان توانست سیر صعودی خود را دنبال کند؛ اما دوباره آتش جنگ جهانی دوم و اجبار به بازگشت بی ام و به تولید موتور هواپیما برای نیروی هوایی آلمان نازی، باعث شد این کمپانی تا حدود دهه ی 70 میلادی همچنان در بحران های پس از جنگ باقی بماند. اما دهه ی 70 عصر طلایی و زمان شکوفایی بی ام و بود تا سری های موفق 3، 5 و 7 بنیان گذارده شوند.