کتاب آموزش برق ساختمان و سیستم های اعلان حریق

باید دقت کرد که خاموش کننده های آبی برای اطفاء حریق های الکتریکی گزینه ای مناسبی نیستند. اگر با گذشت زمان عملکرد خودرو برای شما تکراری شده است یا احساس میکنید موتور خودرو شتاب لازم را نمیگیرد، قطعاً باید دنبال راهکاری برای هوارسانی بهتر به موتور خودرو باشید. از این و است که در برخی اوقات که بار سنگین با خودرو جابجا می کنید ممکن است دود سایه از آن خارج شود. یکی از مهم ترین مواردی که باید در ابتدای خارج شدن دود سیاه از اگزوز به آن توجه کنید این است که چک کنید تا فیلتر هوا مسدود نشده باشد. بنابراین سوپاپها با زمان بندی مناسب در حرکت و باز و بسته کردن به موقع دریچههای بلوک سیلندر یا سرسیلندر هم دود و هوا را به سمتی که باید هدایت میکنند و هم محفظه غیرقابل نفوذ احتراق را تشکیل میدهند. با افزایش مقدار سوخت تعادل لازم میان سوخت و هوا برهم خورده و دود سیاه ایجاد می شود. این سیستم از هوای تازه برای بهینهسازی کیفیت هوای داخل خانه و خروج دود در صورت آتشسوزی برای ایجاد راههای فرار ایمن و بدون دود و دسترسی یا آتشنشانها استفاده میکند.

در خودروهای پراید از چهار مدل مختلف استفاده میشود.

از این رو در هنگامی که به درستی بسته نشود و یا به هر دلیلی مسدود شود می تواند به واسطه اینکه سوخت بیشتری به سیلندر می رسد؛ علت خارج شدن دود سیاه از اگزوز ماشین باشد. گاهی اوقات به هر دلیلی ممکن است که این قطعه ارزشمند درون ماشین دچار ایراد و خرابی شود. به طور کلی، بروز یکسری مشکلات و خرابی برخی از قطعات و اجزای موتور ماشین های بنزینی و دیزلی موجب برهم خوردن تنظیمات مربوط به نسبت سوخت و هوا شده و دود سیاه ایجاد می شود. همانند ماشین های بنزینی ، در ماشین هایی با موتور دیزلی که سوخت آنها همان گازوئیل است نیز عواملی باعث ایجاد دود سیاه می شوند. چهار جلد بعدی که دارای موضوعی داستانی در قالب تاریخ معاصر میباشد، به مبارزات انقلابی معاصر در ایران پرداخته شده است. در خودروهای پراید از چهار مدل مختلف استفاده میشود. نصب کیت مکش و هدرز، به عنوان راهحلی برای تقویت موتور و استهلاک کمتر آن و یکی از قدمهای اولیه در تیونینگ خودروهای معمولی است. از این رو خروج دود مشکی از اگزوز خودرو بیشتر در خودروهای دیزلی و بنزینی رخ می دهد. البته در برخی اوقات دود سیاه نشان دهنده موردی فرای آلودگی روغن است و ممکن است به فرا رسیدن زمان تعویض موتور ماشین اشاره داشته باشد.

پارکینگ خودرو بر طبق ضوابط سازمان آتش نشانی تهران برای اگزاست پارکینگ در حالت عادی نیاز به تعویض هوا به میزان 6 بار در ساعت وجود دارد و برای اگزاست پارکینگ برای حالت حریق نیاز به تعبیه یک سیستم با تخلیه دود به میزان حداقل 10 بار در ساعت می باشد. از این رو تعویض آن ها می تواند کمک کند تا به بهترین نحو این مشکل را رفع نموده و رنگ دود خروجی از اگزوز را به حالت معمولی برگردانید. و یا از بیشتر شدن سطحی حریق جلوگیری کند. از این رو از سال 1392 تلاشهایی در سازمان آتشنشانی شهر تهران به منظور تدوین ضوابطی در خصوص سامانههای تهویه مکانیکی پارکینگهای بسته انجام شد. همانطور که پیش تر گفته شد ممکن است علت خارج شدن دود سیاه از اگزوز ماشین خرابی شمع ها باشد. از این رو در این مقاله به بررسی علت خارج شدن دود سیاه از اگزوز ماشین پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید به بهترین نحو این مشکل را رفع نمایید. در ادامه به بررسی اصلی ترین دلایل از دلیل خارج شدن دود سیاه از اگزوز می پردازیم. دارای دو لایه ورق فولادی یک و نیم با دو عدد فولادی عمودی، تقویت گذاری و ورق کشی در قسمت لولاها و دارای سه عدد لولای فولادی ضد سایش. ​&; ​!

از این رو در صورت خرابی این سنسور انژکتور دچار اشتباه شده و با وارد شدن بیش از حد سوخت به سیلندرها سبب می شود تا دود مشکی از اگزوز خارج شود. خروج دود سیاه از اگزوز خودرو یکی از نشانه های اصلی و مهم بروز مشکل در موتور است که باید سریعا علت آن کشف و راه حل مناسب برای برطرف کردن آن به کار گرفته شود. در این صورت اگر مقدار آن از ۲ کمتر بود باید پیچ تنظیم آن را تنظیم نمایید. دریچه وظیفه دارد تا گاز خروجی را برای کاهش دادن مقادیر مواد و ذرات خطرناک تاریخچه سازمان UL و الزامات استاندارد UL555 برای دمپرهای آتش در سیستم بچرخاند. سنسور وظیفه دارد تا جریان هوای ورودی به موتور را ارزیابی نماید. لازم به ذکر است که علت گرفتگی فیلتر هوای ماشین می تواند در برخی اوقات این باشد که گرد و غبار آلودگی بیش از حد آن را مسدود کرده اند. گازی بی رنگ، بی بو و با وزن مخصوص ۰/۵۴۴ میباشد و به همین علت به طرف سقف کارهای معدنی حرکت میکند. گاهی دود خروجی از اگزوز به رنگ سیاه است و شبیه به دوده که علت شایع آن انسداد فیلتر هوا است. چرا که در صورت مسدود شدن فیلتر هوا سبب می شود تا هوای کافی به موتور نرسیده و سبب خروج دود مشکی شود.