آنتونی بلینکن، کشف Omicron، شفافیت توسط آفریقای جنوبی را “الگویی برای جهان” می خواند


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از تلاش های آفریقای جنوبی برای شناسایی سریع و هشدار دادن به جهان در مورد نوع جدید Omicron تمجید کرد.

بلینکن در تماس تلفنی شنبه با وزیر روابط و همکاری بین‌المللی آفریقای جنوبی، نالدی پاندور، گفت که از شفافیت دولت آفریقای جنوبی در انتشار اخبار مربوط به نوع جدید کووید قدردانی می‌کند.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: “وزیر بلینکن به ویژه از دانشمندان آفریقای جنوبی به دلیل شناسایی سریع نوع Omicron و دولت آفریقای جنوبی برای شفافیت در به اشتراک گذاری این اطلاعات که باید به عنوان الگویی برای جهان باشد، تمجید می کند.”

نوع Omicron برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یک سویه “نگران کننده” ویروس در نظر گرفته شد.

آنتونی بلینکن با Omicron Discovery تماس می گیرد
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از تلاش های آفریقای جنوبی برای شناسایی سریع و هشدار دادن به جهان در مورد نوع جدید Omicron تمجید کرد. در بالا، یکی از اعضای کادر پزشکی در 27 نوامبر در مرکز واکسیناسیون لیون جرلند، سرنگی را با دوز واکسن کووید-19 Pfizer-BioNTech (Comirnaty) آماده می کند.
عکس توسط JEFF PACHOUD/AFP از طریق Getty Images

روز شنبه، بیش از ده ها کشور محدودیت های موقت سفر در آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر در منطقه را پس از گزارش چندین مورد در بخش هایی از جهان اعلام کردند.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی روز شنبه این اقدام را محکوم کرد و از تصمیم سریع آنها برای ممنوعیت سفر به جای اتخاذ رویکرد انتظار و دید انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت «رهبران جهان را تشویق می‌کند تا در واکنش‌های خودجوش شرکت نکنند و نسبت به اعمال محدودیت‌های سفر هشدار می‌دهند».

این دور جدید از ممنوعیت‌های سفر شبیه به مجازات آفریقای جنوبی به دلیل توالی‌یابی ژنومی پیشرفته و توانایی تشخیص سریع‌تر انواع جدید است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که علم عالی باید مورد قدردانی قرار گیرد نه مجازات. “جامعه جهانی به همکاری و مشارکت در مدیریت همه گیری COVID-19 نیاز دارد.”

این وزارتخانه اضافه کرد که پروتکل‌های کووید آفریقای جنوبی، از جمله واکسیناسیون «تقویت‌شده» و جلوگیری از خروج بیماران مبتلا به کووید از کشور، باید به سایر کشورها «آرامش» را بدهد که در حال مدیریت همه‌گیری است.

علاوه بر این، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی به تأثیر محدودیت های سفر بر اقتصاد اشاره کرد.

پاندور در بیانیه ای گفت: “ما باید به یاد داشته باشیم که این بیماری همه گیر نیازمند همکاری و به اشتراک گذاری تخصص است. نگرانی فوری ما آسیبی است که این محدودیت ها به خانواده ها، صنعت سفر و گردشگری و مشاغل وارد می کند.”

به همین ترتیب، جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی، محدودیت های سفر روز جمعه را محکوم کرد و آنها را “واکنشی ظالمانه” خواند. نگهبان.

وزیر بهداشت گفت: واکنش کشورها به اعمال ممنوعیت سفر کاملاً برخلاف موازین و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت است.

این ممنوعیت سفر توسط مقامات دیگری در آفریقای جنوبی نیز مورد بررسی قرار گرفته است، آنها استدلال می کنند که این کشور باید حمایت شود تا حذف شود.

تولیو دی اولیویرا، مدیر مرکز اپیدمی، “جهان باید از آفریقای جنوبی و آفریقا حمایت کند و آنها را تبعیض یا منزوی نکند! با حمایت و حمایت از آنها، ما از جهان محافظت خواهیم کرد! درخواستی از میلیاردرها و موسسات مالی.” پاسخ و نوآوری، در بیانیه ای به اشتراک گذاشته شده در توییتر نوشت.

آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، سخنان اولیویرا را تکرار کرد و جمعه به بی‌بی‌سی گفت که محدودیت‌های سفر «بی‌موقع» است.

اسکات گوتلیب، کمیسر سابق سازمان غذا و دارو (FDA) نیز پس از آنکه رئیس جمهور جو بایدن محدودیت های سفر را اعلام کرد که از روز دوشنبه اجرایی می شود، از این تصمیم انتقاد کرد.

او در بیانیه‌ای که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «اما در کوتاه‌مدت و بلندمدت، اعمال محدودیت‌های شدید سفر بر کشورهای آسیب‌دیده، تضعیف تلاش‌های مهار کنونی، جلوگیری از اشتراک‌گذاری در آینده، معکوس است».